




_new.jpg)
Översikt
International Marketing är ett program som utvecklar din förmåga att möta dagens utmaningar inom marknadsföring, så som digitalisering, globalisering och allt snabbare förändringar.
Programmets grund utgörs av kursaktiviteter tillsammans med företag i kombination med teoretisk fördjupning. Under utbildningen kommer du att läsa ämnen som sträcker sig från konsumentbeteende till global ekonomi. Exempelvis kommer du att engageras i diskussioner gällande hur konsumenter förhåller sig till och påverkar varandra, hur digitala medier influerar kommunikation och hur export hanteras.
Kurserna fokuserar på konsumentbeteende, marknadsundersökningar, marknadskommunikation, internationell handel och globaliseringen av ekonomin. Kursinnehållet speglar samtida forskning och den situation som företag befinner sig i idag.
All undervisning sker på engelska och programmet är öppet för studenter från hela världen. Den internationella atmosfären bidrar till bredare perspektiv på de frågor som diskuteras under kurserna.
Efter utbildningen
Programmet förbereder dig för en karriär inom marknadsföring där du kan arbeta inom roller som marknadschef, exportchef eller konsult, eller som internationell account manager.
Programmet förbereder dig även för doktorandstudier.
Fakta och behörighet











Kurser
Obs! Preliminär kurslista.
Year 1
Consumer Behavior 7,5 hp
Marketing Research 7,5 hp
Market Communication in a Digital World 7,5 hp
Applied International Marketing 7,5 hp
Contemporary Issues in International Marketing 7,5 hp
Master Thesis in Business Administration 15 hp
Marketing Theory 7,5 hp